Bądźmy w kontakcie:  kontakt@dziewczynawtrampkach.pl   
Malgorzata Kapusciak - Projekt Dla Mlodziezy NEW

Agresja, przemoc, depresja, 
samookaleczenia, próby samobójcze – skala tych 
problemów wśród młodych 
ludzi stale rośnie.

Czy wiesz już, co możesz zrobić, aby takie drastyczne sytuacje nie pojawiły się w Twojej szkole?
Jesteś Dyrektorką / Dyrektorem szkoły?
Proponowane przeze mnie zajęcia rozwiązują dwa Twoje największe problemy z uczniami, czyli wszechobecną przemoc oraz brak motywacji do nauki. Zanim zapytasz: Skąd mam wziąć na to pieniądze? Podpowiem Ci: na przykład z Urzędu Miasta lub Opieki Społecznej, która ma spore fundusze na działania profilaktyczne.
Jesteś Nauczycielką / Wychowawcą?
Już teraz możesz iść do Dyrekcji z propozycją przeprowadzenia zajęć, aby zapobiec przemocy, wykluczaniu z grupy i agresji wśród Twoich uczniów. Nie oczekuj, że „małe” problemy znikną same, bo takie zamiatanie pod dywan jedynie doprowadzi do prawdziwych tragedii. Reaguj zanim będzie za późno...
Jesteś Rodzicem?
Zamiast czekać na nauczycieli, już teraz także i Ty możesz wiele zdziałać! Nigdy nie wiesz, kiedy Twoje dziecko stanie się ofiarą przemocy lub jej sprawcą. Dlatego warto zgłosić się z tym projektem do Dyrekcji, wychowawcy lub Rady Rodziców. Jeśli dzisiaj nie zadbasz o bezpieczeństwo swojego dziecka, to kiedy?
Jesteś Dyrektorką Biblioteki / Bibliotekarką?
Program “Dziewczyny w trampkach” pomoże pokazać Twoją placówkę jako miejsce, które wspiera nastolatków w ich problemach a nawet wychodzi im naprzeciw. To z pewnością zostanie zauważone i docenione przez współpracujące z Wami instytucje. W końcu młodzież to przyszłość...
Chcę nawiązać współpracę
Zależy mi na zdrowiu i bezpieczeństwie nastolatków!
Na chwilę obecną co 2 nastolatek doświadcza przemocy rówieśniczej - tak informuje nas Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. 

W każdej klasie znajdą się osoby, które są wyzywane, wyśmiewane lub poniżane. Ale nie to jest najgorsze... 

Niestety media społecznościowe wielokrotnie zwiększyły skalę tego problemu w postaci hejtu czy cyberprzemocy, bo młodzież po drugiej stronie ekranu czuje się bezkarna. 

Mało tego, treści przekazywane w Internecie rozprzestrzeniają się w mgnieniu oka. Szerzone są plotki, publikowane ośmieszające filmy, zdjęcia oraz wulgarne komentarze na forach czy grupach, a kończy się na nękaniu wiadomościami. 

Kiedy w szkole przemoc rówieśnicza wychodzi na jaw, wywołuje to wielką „burzę” i komentowana jest ze wszystkich stron. Przybywa Policja na spotkanie z młodzieżą i mówi o konsekwencjach, jest spotkanie z pedagogiem lub psychologiem. Wzywani są nawet rodzice. Jednak w końcu sprawa cichnie i wszyscy o tym zapominają. 

Ale czy problem znika? Nie, bo oprócz straszenia i kar młodzi nie otrzymali realnego wsparcia, by mogli sobie z tym zagrożeniem poradzić... 

W 2023 roku padł rekord prób samobójczych wśród polskich dzieci i młodzieży. Było ich ponad 2130, co potwierdza Fundacja GrowSPACE. I nie są to „jacyś” nastolatkowie, ale konkretni ludzie, którzy w większości byli ofiarą przemocy rówieśniczej.
Kolejny palący problem wśród młodzieży to agresja...
Codziennie spotykamy się z informacjami o wydarzeniach z udziałem osób nieletnich, którzy coraz częściej stają się sprawcami czynów karalnych lub też są ofiarami przestępstw, czasem bardzo drastycznych.

Widzimy to chociażby po ilości udostępnianych w sieci bójek, które mają ogromną oglądalność i stają się viralami w Internecie. To właśnie napędza nastolatków do takich działań – robią to dla popularności, poklasku. Oni nawet nie myślą o konsekwencjach. 

Grodzisk Wlkp, Zamość, Pruszków, Mosina, Kluczbork, Lubawa, Warszawa, Gorlice – o tych miejscowościach słyszała cała Polska. Szczególnie o szkołach, do których chodzili młodzi agresorzy. 

Czy masz pewność, że Twoja szkoła nie będzie kolejną na tej liście? Szał medialny, kontrole z Urzędu Miasta czy Kuratorium, Policja, Prokuratura – dla wielu dyrektorów to było nie do zniesienia. 

Nie można też zapomnieć o odwiedzinach wściekłych rodziców, którzy żądali wyjaśnień oraz gwarancji, że ich dziecko jest bezpieczne. Ale nie ma im co się dziwić... 

To na szkole (na kadrze pedagogicznej i dyrekcji) spoczywa obowiązek dopilnowanie kwestii bezpieczeństwa nastolatków. Stąd te wszystkie pretensje, a nawet podejmowane kroki prawne (np. zgłaszanie spraw na Policję, do różnych instytucji, a nawet mediów), żeby to wyegzekwować. 

W wielu szkołach nie ma żadnych działań profilaktycznych czy antyprzemocowych, a jak są to przestarzałe i kompletnie niedopasowane do obecnej rzeczywistości nastolatków. 

Skąd więc młodzi mogą wiedzieć, jak budować pozytywne relacje rówieśnicze, ja wzmocnić swoją pewność siebie lub jak przeciwstawić się agresorom i okazać wsparcie ofiarom poszkodowanym?

Jest jeszcze jedna ważna sprawa, o której nie można zapomnieć... 

Jeśli Twoi uczniowie będą doświadczać przemocy rówieśniczej, stracą całkowicie motywację do nauki oraz rozwijania swoich pasji. To spowoduje, że ich wyniki w nauce znacznie spadną, tak samo jak zainteresowanie konkursami, zawodami czy olimpiadami. 

Wtedy nie masz co liczyć na pozytywne wyniki ich egzaminów, bo kto w kryzysie emocjonalnym myśli o swojej przyszłości?
Chcę nawiązać współpracę
Zależy mi na zdrowiu i bezpieczeństwie nastolatków!

Obecne działania profilaktyczne – jakie naprawdę przynoszą efekty?

Powszechnie znana nam profilaktyka skierowana do młodzieży to najczęściej spotkania z Policjantami. Czyli dużo teorii, straszenie, nakazy i zakazy. 

Ostatnio widziałam w telewizji reportaż z takiego spotkania. Młodzi byli tak znudzeni, że już po kilku minutach sięgnęli po smartfony. Czy coś do nich dotarło? Nie sądzę. 

Moim zdaniem rozmowa o konsekwencjach prawnych powinna być drugim, a nawet trzecim etapem cyklu spotkań z nastolatkami. 

Pierwszy etap zdecydowanie powinien skupiać na nich – na tym co myślą, czują i dlaczego posuwają się do takich a nie innych działań. 

Dlatego zajęcia z Dziewczyną w trampkach to nie jest „zwykła pogadanka”, prezentacja slajdów, wyuczone regułki lub morały, które mają „wpłynąć” na poprawę zachowania nastolatków. 

To coś więcej... 

To 1,5-2 godziny szczerej rozmowy o problemach, życiu, emocjach, pracy nad nimi, empatii, relacjach rówieśniczych. 

Od ponad 6 lat pracuję z nastolatkami (zaczynałam z młodzieżą w OHP, gościłam w Ośrodku Wychowawczym) i wiem, jak dotrzeć do różnych odbiorców. 

JA ich „nie straszę” konsekwencjami – jak im tylko pokazuję, jak mogą odkryć swoją wartość, by nie musieli żyć pod presją rówieśników. Jak zwiększyć pewność siebie, ale też uczę ich jak mają się odnaleźć w wielu sytuacjach społecznych, które stanowią dla nich trudność.
Chcę nawiązać współpracę
Zależy mi na zdrowiu i bezpieczeństwie nastolatków!
Zdjecia Zajec - Projekt Dla Mlodziezy

Z programu skorzystało już ponad 3 tysiące nastolatków i ta liczba stale się zwiększa!

Nie bez powodu już na starcie mój program został nagrodzony statuetką Bestseller Roku 2018 jako Innowacyjny projekt dla młodzieży. 

Bo nie sztuką jest wyjść na środek i przekazać wiedzę młodym ludziom. 

Sztuką jest przeprowadzić zajęcia w taki sposób, aby w trakcie 1,5-2 godzin odłożyli telefony na bok, angażowali się w dyskusję, a na koniec przyszli, podziękowali i zdradzili swoje tajemnice. 

Zdobycie ich zaufania po tak krótkim czasie to jest właśnie największa oznaka skuteczności moich zajęć. 

Ale jest jeszcze coś... 

Każdy nastolatek jest dla mnie ważny i jeśli tylko mogę dać mu realne wsparcie, robię to od razu. Dlatego po spotkaniu zawsze jestem dla nich dostępna.

Nieważne ile osób chce ze mną porozmawiać i ile czasu to zajmie, może nawet drugie tyle? 

Za te dodatkowe godziny mojej pracy nikt mi już nie płaci, więc jak widzisz – nie traktuję tych zajęć jak zadania do odhaczenia, tylko angażuję się w nie w pełni.
To właśnie mnie wyróżnia od innych...
Projekt Dla Mlodziezy - Opinie Nastolatkow
Chcę nawiązać współpracę
Zależy mi na zdrowiu i bezpieczeństwie nastolatków!

Co proponuję?

ETAP 1

„Szkoła wolna od przemocy i autoagresji” to dwugodzinny wykład/warsztaty, które na zawsze zmienią spojrzenie młodych na przemoc, agresję i hejt.

Przede wszystkim chcę otworzyć ich na empatię wobec drugiego człowieka, której z przykrością muszę stwierdzić – wielu z nich nie wyniosło z domu.

Natomiast wiedza o emocjach i radzeniu sobie z nimi pomoże im żyć. Pomoże też dostrzec, w którym momencie warto prosić o pomoc lub tej pomocy komuś udzielić. Dodatkowo wzmocnią swoją sprawczość, czego potrzebują dzisiaj nastolatkowie.

Jakie tematy zostaną poruszone?
 
1. Niezbadane Terytorium Nastolatka - jak odkryć wewnętrzną MOC i wzmacniać jego unikalną osobowość. Pokażę im, jak 5 minut wystarczy, aby zaczęli dostrzegać to kim naprawdę są oraz ich prawdziwą wartość. 

2. W Labiryncie Emocji - jak odgadnąć ich ukryte wiadomości. Uczniowie lepiej poznają swoje emocje i to, jak mogą nad nimi zapanować.

3. Empatyczna Rewolucja - czyli jak otworzyć ich na empatię do siebie i innych. To pomoże młodym budować pozytywne relacje, radzić sobie z konfliktami oraz presją rówieśników. Co ważne opowiemy sobie o konsekwencjach hejtu i przemocy, ale też skąd biorą się te zagrożenia i jak się od nich uwolnić.

4. Od Ciemności do Światła - skuteczne strategie wychodzenia z trudności. Ale też jak budować bezpieczną przestrzeń i przeciwdziałać ukrytej przemocy.

5. Sztuka Wolności - jak w burzy zmian sprawnie zarządzać swoimi myślami i dbać o emocje. Ta wiedza wpłynie na wiele aspektów ich życia nastolatków i sprawi, że będzie lepiej im się żyło.

ETAP 2

„Jestem wystarczająco dobry!” to dwugodzinne warsztaty/wykład, po którym uczniowie odzyskają wiarę w siebie i swoje możliwości.

Krok po kroku stworzymy pozytywny OBRAZ SIEBIE i popracujemy nad samoakceptacją. Pokonamy lęki oraz negatywne przekonania na swój temat. Uczniowie otrzymają narzędzia, by mogli odzyskać wolność oraz motywację, by później z większą chęcią rozwijali swoje umiejętności, ale też zdobywali wiedzę. 

Tematy, jakie poruszymy to:


1. Mocne Strony Nastolatków - jak wykorzystać to co mam, by sięgać coraz wyżej. Pokażę im, jak użyć swoje atuty do mierzenia się z wyzwaniami, ale też skutecznego rozwiązywania problemów.

2. Przełamywanie Barier - jak przekroczyć granicę nieśmiałości i przestać się bać. Uczniowie poznają proste sposoby, które wzmocnią ich pewność siebie oraz obudzą w nich ciekawość do podejmowania nowych działań.

3. Droga do Osobistej Transformacji – jak w ciągu 5 minut mogą przejść z negatywnych do pozytywnych myśli oraz emocji, które zmotywują ich do zdobywania nowych umiejętności.

4. Od Zwątpienia do Zwycięstwa – jak wytrwać w obliczu trudności. Porozmawiamy o wytrwałości i o tym dlaczego nie warto się poddawać.

5. Porażka Jako Klucz Do Nowego Początku - zdradzę im swój niezawodny sposób podnoszenia się z niepowodzeń, który będzie dla nich trampoliną do sukcesów.
Chcę nawiązać współpracę
Zależy mi na zdrowiu i bezpieczeństwie nastolatków!

Jakie są koszty zajęć?

  • Najpierw zdecyduj czy interesuje Cię wykład czy warsztaty.
  • Ilu uczniów będzie brało udział w zajęciach?
  • Czy będą realizowane jednego dnia czy w ciągu dwóch?
  • Jaka będzie ich ilość?

Następnie napisz do mnie, korzystając z formularza na dole tej strony, a ja to wszystko wycenię.

Cena pojedynczych zajęć zaczyna się od 1490 zł.
Do tego dochodzą jeszcze koszty dojazdu i noclegu lub dodatkowych materiałów dla uczniów.

Za co cenią ten program pedagodzy?

Małgorzata Kapuściak to młoda, zdolna pisarka, ekspert ds. rozwoju młodzieży. Potrafi zainspirować swoją historią i podzielić się z uczestnikami zajęć cennymi wskazówkami. 

Jest komunikatywna, wierząca w sens swoich działań i przede wszystkim zorientowana na młodego człowieka. Serdecznie polecam zajęcia z Dziewczyną w trampkach!
Lidia Kulczycka Perske
Lidia Kulczycka Perske
dyrektor Niepublicznej Szkoły "Radosna" w Barlinku
Dziewczyna w trampkach to „serce na dłoni”! Jest ambitna, wrażliwa, cierpliwa i kontaktowa. Nie da się przejść obok niej obojętnie. Zaraża swoim optymizmem, wiarą w ludzi i ich marzenia. 

Niewątpliwie motywuje do działania, a swoim anielskim głosem jest w stanie przekonać każdego, że MOŻNA lepiej i więcej.
Ewa Dąbrowska
Ewa Dąbrowska
pedagog
Potrzebujesz więcej rekomendacji? Kliknij tutaj!

Co zyskasz, kiedy zaprosisz mnie do swojej szkoły?

Unikniesz interwencji rodziców, którzy w trosce o swoje dziecko będą nachodzić nauczycieli i dyrekcję, aby wymusić na nich podjęcie działań antyprzemocowych.
Placówka uniknie też kontroli z Wydziału Edukacji, który z pewnością zainteresuje coraz bardziej widoczny poziom agresji i przemocy wśród uczniów. Może nawet odwiedzi Was ktoś z Kuratorium?
Poczujesz ulgę, bo zrobiłaś/zrobiłeś wszystko co w Twojej mocy, aby zadbać o bezpieczeństwo, ale też prawidłowy rozwój nastolatków.
Ochronisz swoich uczniów od wielu aktów agresji, bo kiedy w końcu nauczą się rozumieć i panować nad swoimi emocjami, ich skala zacznie się zmniejszać.
Twoja szkoła jako jedna z nielicznych będzie mogła poszczycić się tytułem „Szkoła wolna od przemocy”. Dzięki temu w oczach rodziców zyska większy prestiż, a to wpłynie na większą ilość nowych uczniów podczas naboru.
Ani dyrekcja ani kadra pedagogiczna nie będzie już musiała się stresować, że przez agresję uczniów Wasza placówka stanie się “sławna” na całą Polskę. Nikomu nie życzę tłumaczenia się przed dziennikarzami, którzy stoją pod szkołą i gromadzą materiał do reportażu – uwierz mi, oni potrafią głęboko „węszyć”.
To jest świetna okazja, aby zainteresować takimi działaniami lokalne media. Każde wyjście poza schemat jest warte docenienia.
Chcę nawiązać współpracę
Zależy mi na zdrowiu i bezpieczeństwie nastolatków!

Każdego roku odwiedzam jedynie 25 placówek, dlatego zapisz się już teraz!

W działaniach profilaktycznych nie chodzi o to, aby po prostu się odbyły. 

Najważniejsze jest to, aby nastolatkowie zrozumieli:
- jak ich nieprzemyślane zachowania niszczą ich samych oraz innych: 
- jak gonitwa za popularnością w rzeczywistości nie przynosi żadnych korzyści. 
- jak bycie biernym obserwatorem czy kibicem napastników/agresorów nie gwarantuje ochrony przed przemocą. 
- jak warto pomagać ludziom, bo nigdy nie wiesz, kiedy ten ktoś poda Tobie pomocną dłoń. 

Ale do trwałych zmian potrzeba regularnych zajęć, nawet cyklicznych. To nie może być „złoty strzał”, po którym oczekuje się spektakularnych efektów.

Jeżeli to, co obecnie robisz dla swoich uczniów nie działa, to czy nie czas najwyższy, by coś zmienić?

Co roku odwiedzam jedynie 25 placówek. 

Tak więc zastanów się, czy nadal chcesz realizować standardowe „wykłady”, podczas których większość nastolatków już po 10 minutach się wyłącza i wyciąga smartfony?

Czy wolisz, aby uczestniczyli w zajęciach dopasowanych do ich obecnych potrzeb i problemów, w których będą aktywnie uczestniczyć (co pomoże im łatwiej przyswoić wiedzę i wykorzystać ją w praktyce), a na koniec otrzymają materiały pomocnicze, do których zawsze będą mogli wrócić? 

Nie patrz na zaproszenie “Dziewczyny w trampkach”, jak na wydatek. To inwestycja, dzięki której zaczniesz zmniejszać ilość aktów agresji wśród Twoich uczniów oraz zwiększać ich poczucie bezpieczeństwa.
Czy nie tego właśnie chcesz?

Napisz do mnie teraz i wspólnie zadbajmy o uczniów Twojej szkoły!

Copyright © 2016-2024 Dziewczyna w Trampkach - Małgorzata Kapuściak. Wszelkie prawa zastrzeżone!